15.11.2017 в 13:40
osbb2
Чи можуть ОСББ претендувати на ремонти за кошти міського бюджету?

Після прийняття Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» для співвласників квартир було відкрито шлях самостійного та відповідального управління власними житловими будинками.

Однак, враховуючи той факт, що за час перебування житлових будинків на балансі комунальних підприємств, останні не здійснювали навіть поточний (у більшості випадків), не кажучи вже про капітальний ремонт житлових будинків, співвласники квартир не мають бажання створювати ОСББ, так як розуміють, що всі витрати на ремонт будинку будуть покладені на їх плечі.
Тарас Захаров, юрист
Тут необхідно зазначити, що міська влада та органи місцевого самоврядування зацікавлені підтримувати саме такі настрої серед мешканців багатоповерхівок,  і навіть активно розповсюджують інформацію про те, що після створення ОСББ міська влада не може відповідно до чинного законодавства і, що найголовніше — не буде виділяти кошти на поточний і капітальний ремонт таких будинків.

Тарас Захаров, юрист 

Важливо розуміти, що така позиція міської влади м. Полтави суперечить чинному законодавству, і не відповідає передовим практикам інших територіальних громад України щодо стимулювання співвласників квартир на об’єднання та реєстрацію ОСББ, а також самостійного управління своїми будинками.

Так, відповідно до ст. 27 Закону України «Про місцеве самоврядування» до повноважень органів місцевого самоврядування в сфері соціально – економічного та культурного розвитку відноситься підготовка програм соціально-економічного та культурного розвитку сіл, селищ, міст, цільових програм з інших питань самоврядування, подання їх на затвердження ради, організація їх виконання; подання раді звітів про хід і результати виконання цих програм.

Таким чином, у міської влади м. Полтави є всі передбачені законом підстави для підготовки програми соціально – економічної програми по сприянню створенню та підтримки існуючих ОСББ на території міста.

Програми підтримки та стимулювання створення ефективних об’єднань співвласників багатоквартирних будинків діють у Тернополі, Черкасах, Вінниці, та чого там далеко ходити, в Миргороді та
Пирятині. Лише в нас продовжують перешкоджати передачі будинків та дискредитують частину мешканців міста, які взяли на себе відповідальність за своє будинки.

Потрібно зазначити, що під час перебування багатоквартирних будинків на балансі комунального підприємства у тарифі, який сплачувався власниками квартир за утримання житлового будинку, було закладено тільки утримання будинку, а всі поточні та капітальні ремонти відбувались за кошти місцевого бюджету у рамках цільових програм.

Отже, для міської влади міста Полтава абсолютно не повинно мати значення при виділенні коштів на поточний та/або капітальний ремонт на чиєму конкретно балансі перебуває житловий багатоквартирний будинок – ОСББ чи КП «ЖЕО-2», адже в будь – якому випадку на вказані потреби використовуються кошти місцевого бюджету, який формується в більшості своїй за рахунок платників податків – мешканців міста, як мешканців ОСББ, так і мешканців будинків, що перебувають на балансі ЖЕО-2.

Крім того, важливо розуміти, що відповідно до положень Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» колишній   балансоутримувач   багатоквартирного  будинку  або особа,  яка  здійснювала  управління  багатоквартирним будинком до створення   об’єднання,   у  тримісячний  строк  з  дня  державної реєстрації   об’єднання   забезпечує   передачу   йому  примірника технічної  та  іншої  передбаченої  законодавством документації на будинок,  а  також  документа,  на підставі якого багатоквартирний будинок  прийнято  в  експлуатацію,  технічного  паспорта і планів інженерних мереж.               Однак, на даний час у комунального підприємства «ЖЕО-2» вказані документи відсутні, і склалась парадоксальна ситуація, що після своєї реєстрації ОСББ юридично не може прийняти на свій баланс багатоквартирні будинки, оскільки відсутня документація на них.В цьому аспекті, важливим моментом є те, що під час процедури прийняття на баланс багатоквартирного будинку, представники ОСББ повинні встановити всі суттєві недоліки будинку, та змусити комунальне підприємство та міську владу як його засновника, усунути всі недоліки в будинку шляхом проведення поточного та капітального ремонту до моменту підписання акту приймання-передачі.Розуміння своїх прав власника, а також обов’язків міської влади допоможе Вам у досягненні своїх цілей на шляху до комунального добробуту. Тарас Захаров, юрист

Після прийняття Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» для співвласників квартир було відкрито шлях самостійного та відповідального управління власними житловими будинками.

Однак, враховуючи той факт, що за час перебування житлових будинків на балансі комунальних підприємств, останні не здійснювали навіть поточний (у більшості випадків), не кажучи вже про капітальний ремонт житлових будинків, співвласники квартир не мають бажання створювати ОСББ, так як розуміють, що всі витрати на ремонт будинку будуть покладені на їх плечі.

Тут необхідно зазначити, що міська влада та органи місцевого самоврядування зацікавлені підтримувати саме такі настрої серед мешканців багатоповерхівок,  і навіть активно розповсюджують інформацію про те, що після створення ОСББ міська влада не може відповідно до чинного законодавства і, що найголовніше — не буде виділяти кошти на поточний і капітальний ремонт таких будинків.

Важливо розуміти, що така позиція міської влади м. Полтави суперечить чинному законодавству, і не відповідає передовим практикам інших територіальних громад України щодо стимулювання співвласників квартир на об’єднання та реєстрацію ОСББ, а також самостійного управління своїми будинками.

Так, відповідно до ст. 27 Закону України «Про місцеве самоврядування» до повноважень органів місцевого самоврядування в сфері соціально – економічного та культурного розвитку відноситься підготовка програм соціально-економічного та культурного розвитку сіл, селищ, міст, цільових програм з інших питань самоврядування, подання їх на затвердження ради, організація їх виконання; подання раді звітів про хід і результати виконання цих програм.

Таким чином, у міської влади м. Полтави є всі передбачені законом підстави для підготовки програми соціально – економічної програми по сприянню створенню та підтримки існуючих ОСББ на території міста.

Програми підтримки та стимулювання створення ефективних об’єднань співвласників багатоквартирних будинків діють у Тернополі, Черкасах, Вінниці, та чого там далеко ходити, в Миргороді та
Пирятині. Лише в нас продовжують перешкоджати передачі будинків та дискредитують частину мешканців міста, які взяли на себе відповідальність за своє будинки.

Потрібно зазначити, що під час перебування багатоквартирних будинків на балансі комунального підприємства у тарифі, який сплачувався власниками квартир за утримання житлового будинку, було закладено тільки утримання будинку, а всі поточні та капітальні ремонти відбувались за кошти місцевого бюджету у рамках цільових програм.

Отже, для міської влади міста Полтава абсолютно не повинно мати значення при виділенні коштів на поточний та/або капітальний ремонт на чиєму конкретно балансі перебуває житловий багатоквартирний будинок – ОСББ чи КП «ЖЕО-2», адже в будь – якому випадку на вказані потреби використовуються кошти місцевого бюджету, який формується в більшості своїй за рахунок платників податків – мешканців міста, як мешканців ОСББ, так і мешканців будинків, що перебувають на балансі ЖЕО-2.

Крім того, важливо розуміти, що відповідно до положень Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» колишній   балансоутримувач   багатоквартирного  будинку  або особа,  яка  здійснювала  управління  багатоквартирним будинком до створення   об’єднання,   у  тримісячний  строк  з  дня  державної реєстрації   об’єднання   забезпечує   передачу   йому  примірника технічної  та  іншої  передбаченої  законодавством документації на будинок,  а  також  документа,  на підставі якого багатоквартирний будинок  прийнято  в  експлуатацію,  технічного  паспорта і планів інженерних мереж.    Однак, на даний час у комунального підприємства «ЖЕО-2» вказані документи відсутні, і склалась парадоксальна ситуація, що після своєї реєстрації ОСББ юридично не може прийняти на свій баланс багатоквартирні будинки, оскільки відсутня документація на них. В цьому аспекті, важливим моментом є те, що під час процедури прийняття на баланс багатоквартирного будинку, представники ОСББ повинні встановити всі суттєві недоліки будинку, та змусити комунальне підприємство та міську владу як його засновника, усунути всі недоліки в будинку шляхом проведення поточного та капітального ремонту до моменту підписання акту приймання-передачі.Розуміння своїх прав власника, а також обов’язків міської влади допоможе Вам у досягненні своїх цілей на шляху до комунального добробуту.

Власне, за консультацією з питань діяльності ОСББ звертайтеся до нашого офісу (вул. Колтяревського, 6), контактний номер тел. (050) 80-90-100.

06.09.2018
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 27.07.2018 р. №190 (зареєстрований в Мін’юсті від 16.08.2018 р. за №934/32386) затвердив Обов’язковий перелік робіт…
06.08.2018
«Перший крок  — завжди найтяжчий, але завдяки ініціативним полтавцям, не втомлюємося йти маленькими кроками до великої мети разом» — таким меседжем розпочався продуктивний вечір Нової Полтави разом з мешканцями будинку № 10 по вулиці Полюсній.
01.08.2018
Проект “Сусідська варта” передбачає, що мешканці співпрацюють з представниками поліції та іншими органами місцевої влади, сприяють підвищенню спільної безпеки та займаються профілактикою злочинності та вандалізму в межах свого району. Проект вже більше 30 років працює…
30.07.2018
На нещодавньому форумі «PRO ОСББ» архітектор, керівник ГО «City lab» Дмитро Козиренко детально розповів як можна якісно реалізувати дворовий простір та розробити сучасний мінімалістичний благоустрій в ньому : – Донедавна ми не розглядали…
27.07.2018
Відтепер, житлово-комунальні послуги розподілено на житлові та комунальні. До житлових належить послуга з управління багатковартирним будинком. До комунальних — постачання електричної енергії, теплової енергії, постачання природнього газу, водопостачання, водовідведення, а також поводження з побутовими відходами.
Пошук фінансування є одним з найперших завдань, що встають перед ОСББ. Револьверний фонд є сучасним інструментом альтернативного фінансування об’єднань, який активно використовується у західних країнах. Оборотні кошти для заміни труб водопостачання і каналізації, для ремонту дахів…
запис на прийом
Підписатись на новини